Laserová liečba akné

Akné je kožné ochorenie, ktoré vzniká v dôsledku nadprodukcie mazu v mazových žľazách.
Produkcia mazu je ovplynňovaná hormónmi, preto sa na vzniku akné často podieľa práve hormonálna dysbalancia. Nahromadený maz sa v dôsledku uzáveru vlasového folikulu nemôže uvoľniť a tlakom vyvoláva zápalové zmeny v okolí mazovej žľazy a pomnoženie baktérií. Vznikajú typické červené papulky s bielou hnisavou bodkou v strede. Akné môže mať veľa foriem rozličnej závažnosti. Nepríjemným kozmetickým dôsledkom je vznik jaziev po akné.

Ako pôsobí laser na liečbu akné ?

Existujú rôzne metódy liečby akné, konzervatívne či naopak nové, modernejšie.Laserová terapia akné je v súčasnosti veľmi významnou a efektívnou metódou na odstránenie akné. Možno ju použiť jednak na liečbu klasických akné papuliek ale takisto s veľkým úspechom aj na vyhladenie či zmenšenie jaziev po akné. Laserová terapia akné nerieši len symptómy, ale odstraňuje aj príčiny vzniku akné.

Laserový lúč, vysielaný prístrojom v pulzoch, pôsobí presne tam, kde sú uložené mazové žliazky prispievajúce svojou nadmernou produkciou ku vzniku akné. Učinnkom tepelnej energie laseru dôjde k obmedzeniu ich činnosti. Dôležité je, že laser pôsobí len na nežiadúce tkanivo a zdravé tkanivo ostáva nepoškodené. Výsledky laserovej terapie sú veľmi výrazné. Zlepšenie možno pozorovať už po prvom ožiarení, pre dosiahnutie účinnej terapie sa odporúča 5 – 6 aplikácií.

Aké typy laseru sa používajú pri terapii akné ?

Nonablačný laser pôsobí podkožne stimulovaním produkcie kolagénu a pomáhajú napínať kožu. Zlepší sa napätie kože, redukujú sa jemné kožné vrásky, dosiahne sa vymiznutie akné a výrazne sa zlepší vzhľad kože.

Erbiový (ER) laser tiež preniká kožou ale jeho energia je prevedená na molekuly vody v koži. Tento typ laseru sa najčastejšie používa u pacientov, ktorí nemajú hlboké vrásky. Je takisto vhodný na odstránenie akné.

Carbon Dioxide (CO2) laser vysiela krátke pulzy vysokoenergetického žiarenia do kože. Deštruované tkanivo sa vyparí vrstva po vrstve. Je najúčinnejšíem typom laserovej terapie akné.

Aké sú hlavné výhody laserovej terapie akné ?

Liečba nie je obmedzená vekom ani závažnosťou akné. Laser zasahuje mazové žliazky bez rozdielu, dokáže odstrániť aj jazvy. Celá procedúra je nebolestivá, nenáročná, zaručujúca výborný kozmetický efekt.